Velkommen tilbage til et nyt skoleår!

Hjerteligt velkommen tilbage til skolen! Vi er allerede godt i gang med det nye skoleår, og det er en fornøjelse at se, hvordan vi alle er kommet godt fra start.

I uge 35 har elever fra 5., 7., og 9. årgang været på spændende lejrskoler rundt omkring i både Danmark og Europa. Disse ture har givet dem mulighed for at opleve nye steder, skabe nye bånd og arbejde sammen med klassekammerater på nye måder – en vigtig del af det fællesskab, vi ønsker at styrke. Respekt, som er en af skolens kerneværdier, har også været i fokus, hvor eleverne har lært at samarbejde og anerkende hinandens forskelligheder i nye rammer.

Forældremøder

Vi har afsluttet forældremøder på alle årgange. På forældremøderne er det altid en fornøjelse at mærke det store engagement fra jer forældre. I skolen er vi eksperter i elevernes ageren i fællesskaber og i at skabe trygge rammer for læring og trivsel. I som forældre er derimod eksperter i jeres eget barn. Når vi har tillid til hinanden og respekt for hinandens styrker, kan vi sammen skabe den allerbedste skolegang for jeres børn – vores elever. Denne tillid er helt central for det samarbejde, vi bygger sammen med jer, så vi i fællesskab kan sikre elevernes udvikling og trivsel.

Markedsdag

Vores årlige Markedsdag, initieret af Bestyrelsen, blev en stor succes! Forældre og elever arbejdede sammen om at etablere boder fyldt med sjove aktiviteter. Der var kreative initiativer overalt – fra kageboder og tombolaer til forskellige lege og konkurrencer. Det var en fornøjelse at se det store engagement og samarbejde, som skabte en dejlig dag fyldt med glæde og fællesskab. Eleverne lærer at tage ansvar ved at deltage aktivt i arrangementet og oplever, hvordan deres indsats bidrager til både RpR´s særlige fællesskab og et andet og anderledes fællesskab, der har brug for vores hjælp. Samtidig blev der indsamlet et flot beløb, som i år går til MentorDanmark.

Gårdvagter og nye aktiviteter i frikvartererne

I år har vi også gjort en ekstra indsats for at sikre, at vores skolegård er et trygt og aktivt sted for alle elever. Vi har opprioriteret vores gårdvagter, så der nu er flere til stede i frikvartererne, og ledelsen deltager også hver dag. Dette giver os mulighed for at være tættere på eleverne, tale med dem og få et indblik i deres frikvarterer. Vi ved at være til stede i skolegården får mulighed for at observere, hvordan eleverne udvikler deres sociale færdigheder og interagerer med hinanden. Derudover har vi investeret i nye spil og redskaber, som eleverne frit kan bruge i frikvartererne, hvilket skaber både fysisk aktivitet og socialt samvær.

Elevrådsvalg

I uge 36 afholdt vi vores årlige valguge, hvor eleverne valgte deres repræsentanter til elevrådet. Fredag samledes hele skolen til et fællesmøde, hvor de nyvalgte repræsentanter blev præsenteret, og eleverne fra udskolingen fortalte om deres tanker for det kommende år. Eleverne viste stort engagement i valget af deres repræsentanter, og medbestemmelse spiller en vigtig rolle for trivselen i deres hverdag på skolen. Skolens band spillede sange, der understøttede den demokratiske proces, og det var inspirerende at se elevernes engagement i noget så vigtigt som deres eget demokrati.

Vi ser frem til et spændende og lærerigt skoleår sammen med jer alle!

Venlige hilsener fra

Lotte Ostenfeld